Geef jouw organisatie een gezicht
Je bedrijf is niet alleen je merk, een logo, een gebouw en je product of dienst. Het zijn de mensen in dat gebouw, met het logo op hun borst die dit mogelijk maken. Maar wie zijn die mensen en wat doen ze precies? En wie zijn de klanten waarvoor je werkt? Ik help je graag met het geven van een gezicht aan je organisatie. Dat biedt zowel intern als extern voordelen. Kijk maar eens:
Voordelen van geschreven portretten
√ Persoonlijke verhalen van werknemers op de werkvloer.
√ Intern: werknemers hebben een beter beeld bij wat andere afdelingen binnen je organisatie doen.
√ Intern: breng medewerkers op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in de organisatie.
√ Extern: een persoonlijk verhaal om te delen op de socials. Persoonlijke verhalen zorgen voor meer engagement.
√ Heb ik het al over gewaardeerde werknemers gehad? Ze voelen zich gezien, gehoord en trots om voor jouw organisatie te werken.
Waarom een werknemersportret laten schrijven?
Met een werknemersportret breng je werkzaamheden van je werknemer in beeld. Dit kan gaan om een behaalde prestatie, een dag in het leven van of een loopbaanverhaal. Je zet een werknemer in het zonnetje of gaat dieper in op een behaalde prestatie. De functietitel binnen je organisatie krijgt een gezicht, zowel intern als extern.
Intern krijgen andere werknemers een beter beeld van de functie of de werkzaamheden achter een behaalde prestatie. Extern geef je functietitels en werknemers een gezicht aan je klanten. Dat verlaagt de drempel voor potentiële klanten om contact met je op te nemen, omdat ze zich kunnen voorstellen wie ze spreken. Ik interview je werknemer, kom tot de kern van het verhaal en schrijf deze voor je op.
Waarom een klantportret schrijven?
Naast werknemers, heb je klanten. Werk je al lange tijd samen met een organisatie of heb je samen een grote prestatie behaald? Bespreek die mijlpaal, vertel over de samenwerking en zet je klant in het zonnetje. Het klantportret geeft intern een beeld over de samenwerking met je klanten. Naar de buitenwereld is het een mooie case van de prestaties van je organisatie.
Het klantportret werkt niet alleen als case, maar ook als review. Potentiële klanten lezen over jullie manier van werken en zijn daardoor eerder geneigd om ook gebruik te maken van jullie diensten. Welke klant zet jij in het zonnetje? Ik interview je klant, kom tot de kern van het verhaal en schrijf deze voor je op. Op naar nog meer mooie verhalen en prestaties.
Hoe ziet een geschreven portret eruit?
Enkele voorbeelden van mijn hand
TVM – Interview met manager frontoffice
Ik schrijf op regelmatige basis voor TVM Verzekeringen. Bijgevoegd een interview met Hielke Merkus, manager frontoffice bij het bedrijf. Dit interview gaat over de ontwikkelingen binnen het klantportaal Mijn TVM en hoe deze veranderingen tot stand zijn gekomen:
WtbE – Verhaal klantervaring
Voor het technische detacheringsbureau WtbE interviewde ik René van Dijk. Hij vond tot twee keer toe werk via het bureau:
SchoolpleinNoord – Juffen en meesters
Het basisonderwijs heeft meer juffen en meesters nodig. Ik interviewde meerdere basisschooldocenten, waaronder Sharon Kroesen, over hun ervaringen voor de klas:
KopjeK – Interview met Ineffekt (dj)
Een interview met Rick Bouwkamp, beter bekend als Ineffekt. Hij is een jonge, opkomende dj uit Amsterdam, die afgelopen oudejaarsavond kwam draaien bij KopjeK. Dit is zijn verhaal:
Wat ze ervan vonden
Leuk en positief verhaal over Hielke! Met dit verhaal kunnen we intern onze werknemers op de hoogte stellen en met de buitenwereld delen welke ontwikkelingen ze binnenkort kunnen verwachten.
Hoe krijg ik zo’n geschreven portret?
Heb je al een idee over welke medewerker(s), klant(en) of prestatie(s) je een portret wilt schrijven? Of wil je dat ik met je meedenk over verschillende invalshoeken? Het kan allemaal. Dit is hoe ik met je aan de slag ga:
- Allereerst spreken we het aantal te schrijven portretten met elkaar af en de onderwerpen van de verhalen.
- Ik vraag je om een telefoonnummer of mailadres van je werknemer of klant. Vervolgens neem ik contact op om een telefonisch interview in te plannen.
- Ik bereid het interview voor, neem het interview telefonisch af en schrijf het interview uit.
- Op basis van alle informatie schrijf ik het portret, passend bij de lading van het interview.
- Als extra ontvang je van mij een bijpassend social media bericht voor LinkedIn, om het bericht te delen.
- Portretfoto’s zijn niet inbegrepen. Ik schrijf alleen het verhaal.
Wie zet jij in het zonnetje? Bel of mail mij.
Vertel welke medewerker of klant je in het zonnetje wilt zetten. Bel me op 0681724008 of mail naar babbelenmet@lurz.nl.