contentstrategie
Slinger maar gewoon online.
Is je sociale media een zooitje en doe je maar wat? Graag kijk ik met je mee om orde en structuur aan te brengen. Zo creëer je niet alleen rust voor jezelf, maar juist ook voor je lezers. Samen kijken we naar wanneer je klanten voornamelijk online zijn en behoefte hebben aan jouw content. Is je doelgroep het meest actief op zondagochtend? Zorgen we dat er iedere zondagochtend tijdens het ontbijt een mooi artikel klaarstaat om de dag mee te beginnen. Bedien je voornamelijk nachtbrakers? Plaatsen we het artikel later op de avond.
Lars is een aanrader voor iedereen. Prettig en snel in de communicatie en een echte professional! Prettig samenwerken.
Consistente contentstrategie
Zodra jij eenmaal begint met het consistent leveren van content, creëer je nieuwe verwachtingen bij je doelgroep. Laat je klanten uitkijken naar het volgende, waardevolle stukje content. Op zaterdagavond zit je lezer al likkebaardend te wachten op dat nieuwe artikel de volgende ochtend. Dat is het doel. Na verloop van tijd zal je merken dat dit zich terugbetaalt in extra waardering richting jouw bedrijf.
Termijn doelen
Het is belangrijk om je content strategisch in te zetten. Samen stellen we enkele termijn doelen vast voor de aan te leveren content. Wat gaan we de komende maand realiseren en wat moet er over een jaar staan? Leg ik mooi voor je vast in een contentstrategie, zodat je wekelijks exact weet waar je aan toe ben. Naast het realiseren van de content vind ik het ook geen probleem om de content voor jou te plaatsen. Hoef je je helemaal nergens geen zorgen meer om te maken.
Soorten content
Daarnaast is het ook belangrijk om te weten naar welk type content jouw klant op zoek is. Zelf realiseer ik graag teksten voor je, maar je bezoekers verlangen vast ook wel eens iets anders. Denk aan een podcast, (korte) video of een uitleganimatie. Kan ik allemaal voor je meenemen in de contentstrategie. Daarnaast breng ik je graag in contact met specialisten op dit gebied in mijn netwerk.
Kanalen
Geschreven content publiceer ik graag direct op je website. Met SEO optimalisatie erbij denk je daarmee in ieder geval aan de lange termijn en een organische bezoekersstroom. Toch wil je je huidige klantenbestand ook duidelijk maken dat er nieuwe content beschikbaar is. Daarvoor is het handig om te weten op welke online kanalen jouw doelgroep zich bevindt. Overweeg daarnaast eens om e-mail marketing op te zetten, om je bezoekers op vaste momenten te voorzien van je nieuwe content. De mogelijkheden zijn eindeloos.