SEO
Iedereen heeft teksten nodig. Jij ook.
Het internet gooit je ermee dood: SEO. Ofwel: Search Engine Optimalisation. Het vermoorden van fantastische geschreven content om gevonden te laten worden door machines… toch? Dat was het voorheen wel, maar de zoekmachines zijn geëvolueerd. Het zijn haast mensen geworden. Zoekmachines als Google en Bing houden rekening met talloze factoren om jouw webpagina’s te indexeren. Ofwel: het vergeven van een hoge plaats op Google. Klinkt dit allemaal als abracadabra? Kom ik graag met je in contact om je verder te betoveren. Kijk ik ook direct naar de mogelijke SEO implementatie(s) op je website.
Lars heeft veel goede teksten geschreven en bestaande teksten SEO geoptimaliseerd, waardoor Aardappelshop zichtbaar meer organisch verkeer heeft verkregen. De samenwerking met Lars is altijd goed verlopen en ik raad Lars dan ook zeker aan.
Mens vs. robot
Robots hebben in het dagelijks leven al aardig wat werk overgenomen. Zoekmachines zijn ook heel gecompliceerde robots. Emoties of schrijffouten, daar let deze robot niet op. Wel indexeert deze robot jouw webpagina aan de hand van ruim 200 factoren. Hoe beter je deze factoren op je webpagina verwerkt, naast SEO implementatie van een zoekwoord, hoe groter de kans is dat je bovenaan komt te staan in die zoekmachines. Je tekst volplempen met dat ene zoekwoord is anno nu niet meer voldoende om optimale resultaten te bereiken. Ik schrijf je teksten voor mensen, maar laat ze gevonden worden door robots.
Vraag en antwoord
Hoe specifieker de vraag is waar je als bedrijf antwoord op geeft, hoe beter. Als tekstschrijver vind ik het geen enkel probleem om gevonden te worden op zowel ’tekstschrijver Groningen’ als ’tekstschrijver Zeeland’. Na het voeren van een belletje of videogesprek ga ik op afstand aan de slag. Stel je bent een schildersbedrijf en je opereert liever in Groningen, omdat je daar woont, hoef je niet per se gevonden te worden in Zeeland. Veel te ver rijden en slecht voor het milieu. Daarnaast is er ongetwijfeld een goede schilder beschikbaar in Zeeland. Dit is een vrij algemeen voorbeeld, maar in de praktijk komen er nogal wat verfijnde kneepjes bij kijken om goed te scoren. Die verfijning breng ik graag naar jouw website.
Gericht zoeken
Als SEO tekstschrijver is het mijn doel om jouw bedrijf hoger op Google te laten scoren. Niet zomaar op iedere willekeurige zoekterm, maar op zoektermen die jouw klanten gebruiken. Veel bezoekers op je website is allemaal leuk en aardig, maar enkel een specifieke groep beantwoord jouw call to action. Weten waar die groep op zoekt is van essentieel belang. Ik help je graag met het zoeken en invullen van de juiste zoekwoorden.
Klant zoekt klanten
Jij zoekt klanten en klanten zoeken jou. Jullie moeten elkaar enkel nog ontmoeten. Bij iedere tekst die ik voor je publiceer denk ik vanuit het perspectief van jouw klant. Welke specifieke zoekopdrachten gebruiken zij en hoe krijgen we jouw bedrijf daartussen? Een leukere puzzel is er voor mij niet om op te lossen.
Mijn SEO werkwijze
Een gepubliceerde SEO tekst zal niet direct de volgende dag bovenaan Google staan. Dankzij de vele factoren die zoekmachines hanteren en concurrentie op de zoektermen, is het altijd even wachten. Soms een week, soms een maand en soms wel een halfjaar. Graag zoek ik de gewenste woorden voor je uit met een zoekwoordonderzoek en ga ik voor je aan de slag. Vervolgens houd ik de progressie van de zoektermen in de gaten, waardoor SEO een continue cirkel van activiteiten blijft: