E-mail marketing
Bereik mensen die al in je geïnteresseerd zijn.
Wist je al dat e-mail marketing op dit moment nog steeds een van de meest succesvolle manieren van marketing is? Met deze vorm stuur je namelijk jouw boodschap enkel naar mensen die al geïnteresseerd zijn in jouw product en / of diensten. Mensen schrijven zich vrijwillig in voor jouw nieuwsbrief om op de hoogte te blijven of hebben al eens iets bij je gekocht. Met e-mail marketing bedien je direct de mensen die sneller geneigd zijn om (nogmaals) uit te checken in jouw online winkelkarretje. Graag help ik je met het opzetten van deze funnel.
E-mail marketing heeft een groot bereik
Met e-mail marketing bereik je direct de mensen die geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Per mail die je verstuurt, is het bereik ontzettend groot. Van alle verzonden e-mails, komt gemiddeld 99.2% daadwerkelijk aan in de mailbox van de ontvanger. Post je een bericht op jouw bedrijfspagina op Facebook of LinkedIn? Grote kans dat je nog geen 20% van al je volgers bereikt. Dat is nogal een verschil!
Er zijn verschillende tools beschikbaar om e-mail marketing op te zetten. Zelf gebruik ik Mailchimp om je daarmee te helpen. Zo bepaal je zelf welke boodschap je uitdraagt, wanneer je deze verstuurt en welke call-to-action erin komt. Vervolgens kom je achter de schermen veel statistieken te weten van je eindgebruiker. Zo ontvang je inzicht in:
- Het aantal verzonden e-mails en het aantal aangekomen e-mails
- Redenen waarom een e-mail niet aankomt
- Hoe vaak je mail wordt geopend
- Waarop je gebruikers klikken
- Aantal orders vanuit je e-mail (optioneel
Baas over eigen data
Per e-mail die je verstuurt ontvang je dus een heleboel data. Vervolgens gebruik je deze informatie weer om je volgende e-mail mee te optimaliseren. Na verloop van tijd heb je de perfecte mail klaarstaan die het wekelijks of maandelijks goed doet bij jouw doelgroep. Toch komt het voor dat de ene mail het bij de ene persoon beter doet, dan bij een ander. Iedereen vraagt om een andere benadering.
Zo is het ook mogelijk om verschillende geautomatiseerde mails op te zetten. Op basis van bepaalde keuzes die klant A maakt op jouw website ten opzichte van klant B, ontvangen ze een andere e-mail die beter bij de betreffende persoon aansluit. Prachtig, toch?
Hoe gaan we e-mail marketing opzetten?
Graag kijk ik met je mee naar de implementatie van e-mail marketing binnen jouw bedrijf. Er zijn verschillende factoren waarmee we rekening dienen te houden. Deze informatie ontvang ik graag van jou op voorhand:
- Frequentie waarmee je wilt versturen
- Eventuele te behandelen onderwerpen
- Doel van de campagne (beter informeren of juist hogere conversies?)
Op basis van deze informatie kijken we samen hoe we de e-mail marketing gaan opzetten. Daarin kijken we naar zowel de korte als de lange termijn. Hoe maken we een sterk begin en hoe schalen we dat in de toekomst op? Graag ga ik daarover met je in gesprek.
Vragen?
Heb je na het lezen van deze informatie rondom e-mail marketing nog vragen? Of wil je direct aan de slag? Vraag direct een gepersonaliseerde offerte op maat via de knop hieronder of contacteer me via de gegevens bovenaan de pagina.
Ben je ook direct op zoek naar iemand die de content schrijft om per mail te delen? Sla met mij direct twee vliegen in één klap.